tirsdag 23. mars 2010

Ewe need it

Vi bruker strikkabukser som sperrelag utenpå lillebrors bleier, og disse må selvfølgelig lanoliniseres for at de skal holde tett. Vi har testet ut litt forskjellig lanolin, og felles for de alle er at de stinker. Men så kom jeg over noen som lovpriste en helt spesiell ullvask/lanolin fra en WAHM i USA, så jeg bestilte meg en haug flasker for å teste ut. Aldri, aldri om jeg noen gang går tilbake til den gamle, stinkende lanolinen igjen, med Ewe need it dufter det godteri på badet, og da jeg hadde stua full av lanoliniserte ullbukser til tørk kom ungene løpende og lurte på om jeg hadde bakt sjokoladekjeks. Nå er vi helt tomme for deilig Ewe need it, så nå har jeg bestilt meg to svære flasker. En "Monkey farts" (fresh bananas and juicy grapefruit, middlenotes of kiwi, juicy bubblegum, and strawberries; and a hint of vanillaas a base note) og en "Cinnamon buns" (spicy cinnamon accord with warm nuttyundertones)


Har du og lyst på verdens beste ullvask og lanolin i én? Gå inn på Ewe need it (finn liquid wool wash på menyen), velg ønsket størrelse på flaska, finn ut hvilke lukter du ønsker på vaska her, og skriv ned numrene i kommentarfeltet når du bestiller. Obs: Husk å velge ullvask MED lanolin dersom det skal brukes til tøybleier. Hun har noen uten også, nemlig. På to store flasker ullvask betaler jeg ca $13 i porto.
 
 

8 kommentarer:

  1. Har bestemt meg for å lese bloggen din fra starten jeg. Angrer ikke etter innlegg nr. 2. Ser for meg at om tøybleier blir tingen, så skal dette deilige vidundermiddelet bestilles. Har nevnt bloggen din i bloggen min (om veien mot å bli tøybleiemamma)

    SvarSlett
  2. Kom du deg gjennom alle innleggene? Alle bør ha ewe need it i hus, tøybleiestumper eller ikke! Husk at du kan lanolinisere og vaske annet ulltøy også, som ullbukser, luer, votter... Ja, ulltøy generelt. Da blir de litt mer vannavstøtende også, og det er jo kjekt når snøen kommer. ;)

    SvarSlett
  3. Ja, kom meg gjennom alle innleggene :-) Og nå måtte jeg tilbake hit for å se hva dette vidundermiddelet het igjen. Men er det ikke dette Lillegull bleier selger? Eller er det andre produkter fra samme produsent?

    SvarSlett
  4. Joda, det stemmer, det! Lillegull har begynt føre ENI nå. :-)

    SvarSlett
  5. Okey, da kan jeg betille godlukten derfra :-) Føler du at det holder med dette på ullbukser? Mener å ha lest i en forumtråd at flere bruker purelan sammen med denne. Eller kan det være greit å bruke sprayen i tillegg?

    SvarSlett
  6. Spray i tillegg? Hvorfor det? ENI inneholder jo lanolin, så det er jo ikke for lukta sin del at man vasker ullbuksene i det. Lukta er bare en bonus! :-) Vi har aldri brukt noe annet enn ENI, og her er det pottet tett både dag og natt. Vær obs på at helt nye bukser trenger hyppigere runder med lanolin den første måneden. Gjerne en gang i uka så fettet får satt seg skikkelig i fibrene. :-)

    SvarSlett
  7. Nei, jeg vet jo ikke ;-) Skjønner at det ikke er for lukta altså. Hadde bare lest at noen ikke fikk det helt tett med ENI. Men jeg stoler på deg jeg og kjører på...etterhvert når jeg bare får meg noen formsydde nattbleier og ullbukser.

    SvarSlett
  8. Pass på at du doserer rikelig, sånn at det er nok lanolin ift tøyet du skal kure, så skal det gå helt fint, altså! Men som sagt er det lurt å kjøre hyppigere kurer den første måneden sånn at fibrene mettes helt.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails