torsdag 25. mars 2010

Mother ease Sandy's

Den bleien vi har absolutt flest av, og som vi liker best akkurat nå, er Mother-ease Sandy's. Lillebror bruker fremdeles størrelse small på innerste knappinga, så dette er en bleie som vil vare i lang, lang tid enda. Den kan ikke akkurat sies være av det nette slaget, bleiebaken blir temmelig massiv, men det er jo helt greit så lenge han er så liten som han er.

Vi har både bambus og bomull, og synes begge deler fungerer like greit. De i bomull får jeg to bleier pluss innlegg, under tollgrensa ($27.50 pluss porto). Bambus suger hakket bedre enn bomull, men lillebror tisser ikke mer enn at begge holder kjempefint de (ca) 3-4 timene vi har i mellom bleieskiftene.

Det jeg liker så godt med denne bleien er det at den alltid holder på alt. Vi har aldri opplevd en eneste lekkasje, og den løse morsmelkavføringen holder seg der den skal; Inni bleien.  Passformen er kjempefin til liten baby, synes jeg, men etterhvert som han vokser til og trenger litt mer bevegelsesfrihet vil jeg tro at denne bleien passer bedre til natt enn til dag. Men pr. i dag gjør ikke lillebror annet enn å rulle seg over fra rygg til mage, og det greier han fint selv om baken er bred som en låvedør. Dette synes jeg er den perfekte formsydde dagbleia for babyer fra 0-6 måneder, og ikke koster de all verdens heller.

Vi har ikke tørketrommel, så bomullsvarianten kan bli litt stiv etterhvert. Jeg pleier strekke den litt før jeg putter i innlegg og legger den i hylla, det synes jeg hjelper godt.  Bleien tørker ikke så veldig raskt, jeg pleier henge den til tørk foran varmepumpa, og da er den tørr i løpet av 18 timer, ca. Innleggene tørker naturlig nok mye raskere, de er helt løse og har ikke knapper eller noe. De må imidlertid kjøpes vedsiden av, de følger ikke med i prisen når man kjøper bleia.






Sandy's kommer i 4 størrelser, enten i bambusfrotte, farget bomull, ensfarget bomull, eller økologisk bomull.
Sandy's er en formsydd bleie som trenger sperrelag for å holde tett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails