onsdag 2. juni 2010

Muksut lommebleier

Jeg har virkelig fått sansen for Muksut sine lommebleier, og kjøper inn nye så raskt lommeboka tillater det. Passformen er rett og slett helt perfekt på lillebror, og gir en nett og fin bleiebak. Bleia på bildet er stappet med Muksut prefold, jeg bruker egentlig den kun i nattbleia, men ville se hvordan den ble i en dagbleie også. Nå tisser ikke lillebror så fryktelig mye, så prefolden skal få flytte tilbake til nattbleie igjen, der den hører hjemme.

Jeg har hørt at mange har slitt litt med dårlige strikker på bleiene fra Muksut, selv har jeg aldri hatt problemer med det, og har vel bortimot 10 eller 11 bleier fra den produsenten i hus akkurat nå. Mulig det var et problem fra tidlig i produksjonen, men at de har rettet det opp igjen etterhvert som de har fått inn klage på det? Jeg har i hvertfall ingen dårlige erfaringer med strikkene, men om så skulle vært tilfelle så vet jeg at Muksut gjerne fikser det igjen på fabrikken sin, om man henvender seg til dem med problemet.

Prisen på bleiene fra Muksut er nok ganske høye sammenlignet med mange andre lommebleier på markedet. Ikke bare er prisen høy, men bleia kommer i tillegg uten medfølgende innlegg. Det må man kjøpe i tillegg. Så jeg har kjøpt en god del Muksuter brukt, for å slippe betale mer enn jeg egentlig trenger. Jeg har ingen problemer med å bruke brukte bleier på lillebror, så lenge de er hele og pene. Jeg vet at mange (kanskje særlig de som ikke skjønner seg helt på tøybleier) synes det er litt rart å skulle bruke bruket bleier på ungen sin, men det er jo strengt tatt ikke noe annerledes enn brukte klær. Så lenge det er helt og pent er jeg helt for gjenbruk. :-)

Det som er avgjørende for at en lommebleie skal få høy score hos oss er først og fremst passform og gode strikker. Jeg er ikke interessert i lekkasjer, og vil at bleien skal sitte tett og godt rundt mage og lår, men helst uten å etterlate merker. Med borrelås kan man justere hvor trangt man vil at bleien skal sitte, i mye større grad enn med knapper. Jeg foretrekker borrelås fordi mine unger alltid ser ut til å havne i mellom to knapper, så da må man velge om man vil ha den akkurat litt for trang eller akkurat litt for slakk. Det slipper man med borrelås. Men Muksut lommebleier kommer med både knapper og borrelås, så her kan man velge etter hva man foretrekker. Lomma er god og romslig, samtidig som at bleien er nett og fin, og forholdsvis smal mellom beina. Et annet stort pluss er alle de kule printene som finnes. Vi har 5 lommebleier fra Muksut nå, og det er i hvertfall ett par print til vi ønsker oss (*kremt* ok, jeg, da...).

PULen fra Muksut er mye tynnere og mer føyelig enn andre lommebleier jeg har erfaring med. Alikevel holder den helt tett, og det ser ikke ut som PULen stivner selv om den vaskes og vaskes i det kjedsommelige heller. Inni bleien er det myk og god bambusfrotte, denne også holder seg kjempefin og myk vask etter vask. Alt i alt er dette en bleie som ligger helt oppe på topp, her hos oss. En skikkelig favoritt, faktisk. Tårnet med Happy Heiny's etter storebror står nå der innerst på hylla, og blir nedprioritert ved hvert eneste bleieskift. Muksut går dem en høy gang, sitter langt bedre, og har mye bedre materialer. Da er det bare en ubetydelig detalj at de er litt dyre i innkjøp, synes jeg!

1 kommentar:

  1. Hola!
    Om du bestiller på Muksut sin hjemmeside, så har de lommebleier på outlet, billig-billig!
    Monica
    (Tjorven)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails